معرفی بهترین پارچه های تابستانی
معرفی بهترین پارچه های تابستانی

احتمالاً شما هم به محض اینکه نام پارچه‌های تابستانی را می‌شنوید، پارچه‌هایی زبر و بی‌‌ رنگ و لعاب را به خاطر می‌آورید که جلوه چندان مناسبی ندارند. اما در واقع پارچه‌های تابستانی محدود به این مدل‌های قدیمی و غیر رسمی نمی‌شوند.

برای داشتن استایلی شیک و زیبا در تابستان، پارچه‌هایی شفاف و دلنشین همچون حریر، پارچه‌های متنوع و رنگارنگ نخی، پارچه‌های مجلسی تور و گیپور و … را در اختیار دارید. با طرح و رنگ جذاب و مدرن این پارچه‌ها می‌توانید در انواع جمع‌های خودمانی و رسمی بدرخشید.

شما می توانید از طریق وبسایت نوریس تمامی پارچه های موجود که با طرح و رنگبندی های متنوعی است را انتخاب نمایید و به صورت عمده از نوربس خریداری نمایید.

معرفی بهترین پارچه های تابستانی

معرفی بهترین پارچه های تابستانی

پارچه خنک انواع مختلف دارد. برخی زود چروک می شوند، بعضی آبرفت دارند یا زود لکه می شوند. برای تهیه لباس بهاری و تابستانی باید بدانید آن را برای چه نیازی تهیه می کنید. پارچه خنک مانتویی لازم دارید یا به دنبال جنس مرغوبی برای مدل لباس راحتی بهاری هستید.

شانتون

پارچه تابستانی شانتون با ظاهری شکیل از پرکاربردترین های فصل بهار و تابستان است. شانتون که برای مانتو تابستانی و شومیز مجلسی استفاده می شود برای تهیه انواع لباس مهمانی و رسمی مناسب است. مهم ترین ویژگی شانتون چروک نشدن و خوش دوختی است. برای پارچه مانتویی خنک تابستانی شانتون بهترین گزینه است.

پارچه نخی یا پنبه ای

اسم پارچه نخی با تابستان و بهار عجین شده است. در انواع پارچه های خنک تابستانی پنبه ای یا نخی شما کاملا راحت هستید. میزان تعریق بدنتان به حداقل می رسد چون هوا از میان تار و پودش به خوبی عبور می کند و پوست در تماس با پارچه احساس گرما نخواهد داشت. این پارچه ها برای انواع شلوار زنانه خانگی مناسب است.

برای لباس تابستانی کودکان از این پارچه خنک استفاده کنید زیرا مرغوبیت مواد اولیه پارچه پنبه ای از ایجاد حساسیت در پوست کودک جلوگیری کرده و از سلامت او مراقبت می کند.

کرپ تابستانی

کرپ بی رقیب ترین پارچه مانتویی خنک تابستانی، است که انواع مختلف دارد:

کرپ مازراتی

کرپ مازراتی خیلی خنک نیست ولی پارچه ای شیک و شکیل است و در میان پارچه های موجود در بازار بهترین پارچه برای مانتو تابستانی مجلسی محسوب می شود.

کرپ حریر

کرپ حریر بسیار خنک و نازک و پارچه خنک مانتویی است و در عین حال بدن نما نیست. کرپ حریر کره ای برای دوخت لباس های پفی و چین دار، مانتو گشاد تابستانی و پانچو بهترین انتخاب است.

کرپ اسکاچی

کرپ اسکاچی بافت خاصی دارد که کمی کش می دهد و چروک نمی شود. بسیار بادوام و مناسب برای سارافون، مانتو و لباس مجلسی تابستانی است.

 

معرفی بهترین پارچه های تابستانی

 

لینن

لینن خنک و پرطرفدار است که برای استایل مینیمال و رسمی استفاده می شود. لینن در اصل از کتان درست شده و خنکی و اصالتش را از این پارچه تابستانی، گرفته است. لینن تنخور فوق العاده ای دارد و اصلا به بدن نمی چسبد. رطوبت را خیلی سریع جذب کرده و خیلی زود هم خشک می شود.

شمبری یا لی کاغذی

شمبری یا همان لی کاغذی ترکیبی از کتان و پلی استر یا کتان و پنبه است. تار و پود شمبری سفید و آبی است ولی در نهایت این پارچه را آبی کمرنگ می بینید.

شمبری در مقابل چروک مقاومت زیادی ندارد ولی خیلی سریع با یک اتو ایستایی اولیه خودش را باز می یابد. دوام آن عالی است و شاید چند تابستان همراه شما بماند.

میکرو

میکرو بهترین پارچه برای مانتو تابستانی است. ظرافت و لطافت، طیف وسیع رنگ، ظاهر مجلسی و شکیل، تنخور عالی و جنس مرغوب و خنک، میکرو را به گزینه بسیار خوبی برای پارچه مانتویی خنک تابستانی تبدیل کرده است.

کتان

کتان نرم و سبک بوده و استایل نیمه رسمی و کژوال به شما می دهد. هوا در آن، به راحتی جریان می یابد. تنها نکته ای که در مورد پارچه تابستانی کتان باید به آن توجه کنید همین جذب بالای رطوبت است که در بافت تار و پود پارچه باقی می ماند و با شستشو به راحتی از بین نمی رود و حتی شاید ماندگار شود. این اتفاق در قسمت یقه و زیربغل لباس می افتد که بیشترین تعریق را دارد.

ریو

نمونه برتر پارچه خنکی که چروک نمی شود ریون است. این «پارچه خنک» ریزش خوبی دارد و در صدها طرح تولید می شود. ترکیبی از الیاف مصنوعی و پنبه است. دوامش را از الیاف مصنوعی و لطافت و خنکی اش را از پنبه وام گرفته و بدون آبرفت و تغییر رنگ برای مدت طولانی قابل استفاده است.

معرفی بهترین پارچه های تابستانی

پارچه‌ مناسب مانتو تابستانی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

قبل از اینکه به معرفی انواع پارچه مناسب مانتو تابستانی بپردازیم، بهتر است با برخی نکات و ویژگی‌هایی که یک پارچه تابستانی باید داشته باشد آشنا شوید.

  • مهم‌ترین ویژگی‌ که پارچه مناسب مانتو تابستانی باید آن را داشته باشد این است که درصد زیادی از ترکیب آن، از الیاف طبیعی تشکیل شده باشد. پارچه‌ای که از انواع الیاف طبیعی تولید شده باشد.
  • برای خرید مانتو تابستانی، به سمت پارچه‌هایی با رنگ تیره و مشکی نروید. زیرا رنگ‌های تیره به میزان بیشتری گرما را جذب می‌کنند. به همین جهت، مانتوهایی با رنگ‌ تیره، گزینه خوبی به‌عنوان مانتو تابستانی برای استفاده در روزهای گرم سال محسوب نمی‌شوند.
  • ویژگی دیگر پارچه مناسب مانتو تابستانی این است که در اثر تعریق، بافت آن دچار تغییر رنگ و افت کیفیت نشود. علاوه‌بر این، بهتر است به گونه‌ای باشد که درصورت تعریق، رد و اثر آن خیلی روی لباس مشخص نشود.
  • توجه کنید که پارچه مانتو تابستانی که قصد خرید آن را دارید از نوع جذب و کشسانی نباشد. برای روزهای گرم سال، بهتر است از مانتوهای تنگ و چسبان استفاده نکنید.
  • اگر جزو افرادی هستید که به چروک‌های لباس حساس بوده و دوست دارید همیشه مانتو شما اتوکشیده و صاف به نظر بیاید، پارچه مناسب مانتو تابستانی برای شما، پارچه‌ای است که چروک‌پذیری پایینی داشته باشد.
  • پارچه مناسب مانتو تابستانی بهتر است بدون آب‌رفت بوده و یا آب‌رفت کمی داشته باشد. در هنگام خرید مانتو، حتماً در مورد آب‌رفت داشتن یا نداشتن پارچه آن از فروشنده سوال کنید.
  • یکی دیگر از ویژگی‌هایی که پارچه مناسب مانتو تابستانی باید آن را داشته باشد این است که تراکم تاروپود آن متناسب با فصل تابستان و هوای گرم باشد.
  • پارچه مناسب مانتو تابستانی باید بافت نرم و لطیفی داشته باشد تا هنگام پوشیدن آن احساس راحتی کرده و اذیت نشوید.
  • اگر دوست دارید مانتویی که برای فصل تابستان می‌پوشید در تن خوب بایستد، هنگام خرید حتماً به این نکته توجه کنید که پارچه آن ایستایی لازم و مد نظر شما را داشته باشد.
  • اگر پوست حساسی دارید که به هر نوع پارچه‌ای سازگار نیست، پارچه مناسب مانتو تابستانی برای شما، پارچه‌های ضدحساسیت هستند.
  • مانتوهای تابستانی که به‌صورت روزانه استفاده می‌شوند، معمولاً بعد یک یا دوبار پوشیدن باید شسته شوند. بنابراین باید جنس آن به گونه‌ای باشد که در برابر مواد شوینده مقاوم بوده و به‌طور کلی دوام و طول عمر بالایی داشته باشد.